RashnoLogo

کوره آزمایشگاهی چیست؟ قیمت خرید کوره آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی (laboratory Furnace) یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه های عمومی و تخصصی می باشد. در این مقاله از وب سایت رشنو لب قصد داریم به تعریف کامل کوره آزمایشگاهی و کاربرد های آن یپردازیم و اطلاعاتی در خصوص قیمت کوره آزمایشگاهی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کوره آزمایشگاهی چیست؟

کوره آزمایشگاهی یا کوره مافل دارای توان 3.5 کیلو واتی می باشد. همچنین به طور کلی برای اندازه گیری خاکستر مواد خوراکی از دستگاهی با توانایی فرآوری 1100 درجه سانتیگراد حرارت مصرف می شود به همین دلیل به آن کوره الکتریکی نیزمی گویند. 

این دستگاه را می توان از بین همه ی تجهیزات آزمایشگاهی، جزء پرکاربرد ترین های تجهیزات آزمایشگاهی به شمار آورد.  کوره ی آزمایشگاهی یکی از حساس ترین دستگاه های آزمایشگاهی می باشد اما در عین حال پر استهلاک است به این دلیل که در دمای بسیار بالا و مدت کاربری زیاد کار می کند. همچنین برای انتقال برنامه های حرارتی با ظرفیت بالا از آن استفاده می شود.

 

این دستگاه برای کار در نواحی مختلف دمایی طراحی شده است. کوره آزمایشگاهی دارای محفظه ای عایق شده است که از جنس آجر نسوز، سیمان نسوز و پنبه نسوز می باشد. ارزش انواع کوره های آزمایشگاهی طبق کیفیت، مقاومت عایق و قابلیت های دمایی می باشد که هر آزمایشگاهی باتوجه به نیاز خود باید یکی از آن ها را خریداری نماید. محفظه کوره الکتریکی با المنت های قوی در اطراف و سقف دستگاه ، دمایی بالا تا حدود ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد و یا ١٦٠٠ درجه سانتی گراد ایجاد کرده که برای ذوب برخی مواد و نیز زینتر کردن مواد کاربرد دارد.

 

این دستگاه مجهز به ترموستات و ترمومتر دیجیتال است. همچنین قابلیت نصب تامیر دیجیتال را هم دارد. جنس بدنه ی خارجی از ورق روغنی با پوشش رنگ الکترواستاتیک می باشد. دقت نمایشگر در محدوده ی دمایی 200 تا 1200 درجه سانتی گراد بین 10 تا 15 درجه می باشد.

از دستگاه کوره الکتریکی برای گرم کردن شدید و سوزاندن کامل مواد و همچنین ذوب کـردن برخـی از فلزات استفاده می شود و رایج ترین نوع آن می تواند مواد مختلف را تا حدود °١٢٠٠ C گرم کند که در هنگام کار با این دستگاه باید توجه داشت تا درب آن زیاد باز نماند زیرا در ایـن حالـت حـرارت تولید شده داخل آن به سرعت خارج می شود.

از کوره ها عموما برای ساخت اشیای سرامیکی استفاده می شد.در انگلیسی آمریکایی و کانادایی واژه کوره به تنهایی عموما برای توصیف سیستمهای گرمایش خانگی بر مبنای یک کوره مرکزی به کار می رود (همچنین بعنوان دیگ بخار یا گرمکن نیز در انگلیسی بریتانیایی شناخته میشود)، و گاهی اوقات بعنوان مترادف  Kiln  ، ابزاری برای تولید سرامیک، بکار می رود.

کاربردهای کوره آزمایشگاهی

کوره آزمایشگاهی در کاربردهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای انجام آنالیز های ترکیبی و شیمیایی، گرما دادن بخش های فولادی و گرما دادن اشیاء تا دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کاربرد کوره های الکتریکی 1100 درجه: برای خاکسترگیری مواد در آزمایشگاه ها
  • کاربرد کوره های الکتریکی 1500 درجه: برای ذوب مواد در آزمایشگاه ها
  • کاربرد کوره های هوای گرم: یک هیتر صنعتی است که در آن با اشتعال ماده سوختنی (مثل گاز و گازوئیل) در کوره ی استیل گرما تولید می شود. قیمت این مدل هم باتوجه به ظرفیت توان گرمایشی آن ها مشخص می شود.

سخن پایانی

در این مطلب از رشنولب به طور کامل درباره کوره آزمایشگاهی وکاربردهایش و هر آنچه به کوره آزمایشگاهی مرتبط میشود صحبت کردیم، جهت خرید با شماره زیر تماس بگیرید.

ارتباط با شرکت پویا صنعت رشنو

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
در صورت نیاز با شماره 09017318079 تماس بگیرید