RashnoLogo

ایزو پروپیل مریستات

ایزوپروپیل میریستات یکی از مواد مؤثر در درمان شپش سر است که در به تازگی محصولات اندکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به احتمال زیاد در مورد ترکیبات رطوبت‌رسان گلیسیرین و اسید هیالورونیک شنیده‌اید؛ اما به احتمال زیاد هرگز نام ایزوپروپیل میریستات را نشنیده‌اید. این ماده در تعدادی از محصولات مراقبت از پوست و مو دیده می‌شود؛ اما یکی از درمان‌های مؤثر برای شپش سر است. ایزوپروپیل میریستات، یک ماده نرم‌کننده است که به تقویت سد پوستی کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که رطوبت در آن محفوظ می‌ماند. اما، بر خلاف سایر نرم‌کننده‌ها، مزایای ایزوپروپیل میریستات به همین جا ختم نمی‌شود.

ایزوپروپیل میریستات به‌نوعی منحصر به فرد است؛ زیرا می‌تواند امکان نفوذ مواد دیگر را افزایش دهد. به همین دلیل در مورد فرمولاسیون و ایجاد محصولاتی که از نظر زیبایی حساس هستند، وجود آن ضرورت دارد.

حقایق کلی در مورد ایزوپروپیل میریستات

نوع ماده: نرم‌کننده، اگرچه به عنوان یک عامل غلیظ ‌کننده و روان‌کننده در محصولات زیبایی نیز عمل می‌کند.

فواید اصلی: سد رطوبت طبیعی پوست را تقویت می‌کند تا هیدراتاسیون را حفظ کند، نفوذ سایر مواد را افزایش می‌دهد، به درمان شپس سر کمک می‌کند و فرمول‌ها را غلیظ می‌کند و باعث می‌شود محصولاتی که محتوای روغن بالایی دارند، به جای چربی، ابریشمی شوند.

چه کسی باید از آن استفاده کند؟ ایزوپروپیل میریستات برای هر کسی که پوست معمولی تا خشک دارد که به دنبال مزایای مرطوب‌کننده است، ایده‌آل است. همچنین می‌تواند به درمان شپش سر کمک کند.

چندبار می‌توانید از آن استفاده کنید؟ برای بهترین نتیجه، دستورالعمل‌های محصولاتی که حاوی ایزوپروپیل میریستات هستند را دنبال کنید، اگرچه استفاده روزانه یا دو بار در روز معمولاً خوب است.

با چه موادی به خوبی جفت می‌شود؟ ایزوپروپیل میریستات با مجموعه‌ای از مواد فعال به خوبی کار می‌کند، به همین دلیل است که در انواع مختلف محصولات و فرمول‌ها یافت می‌شود.

با چه محصولاتی نباید استفاده شود؟ از آن‌جایی که باعث افزایش نفوذ می‌شود، ارزیابی سایر ترکیبات موجود در فرمول و این‌که آیا این افزایش نفوذ می‌تواند عوارض جانبی غیرمنتظره‌ای مانند تحریک ایجاد کند، مهم است.

ایزوپروپیل میریستات چیست؟

ایزوپروپیل میریستات به عنوان یک روغن مصنوعی، از ایزوپروپیل الکل (یک مشتق پروپان) و اسید میریستیک (یک اسید چرب طبیعی) تشکیل شده است. اگرچه این یک ماده طلایی مراقبت از پوست نیست؛ اما یک عنصر آرایشی محبوب در طیف گسترده‌ای از محصولات زیبایی است که در همه چیز از افترشیو گرفته تا ضد تعریق و کرم‌های ضد پیری یافت می‌شود. چرا تا این حد محبوب است؟ اول، فواید آن در فرمولاسیون محصولات مود نظر است. ایزوپروپیل میریستات با فرمول‌های غلیظ‌کننده، بافتی متراکم‌تر به محصولات می‌دهد و همچنین بافت کلی محصولاتی را که محتوای روغن بالایی دارند، به‌جای چرب شدن، ابریشمی می‌کند.

فواید ایزوپروپیل میریستات برای پوست

تقویت سد پوست: ایزوپروپیل میریستات خارجی‌ترین لایه پوست را قوی و دست نخورده نگه می‌دارد. تصور کنید که سد پوست از آجر و ملات تشکیل شده است: سلول‌ها آجر هستند و همه چربی‌ها (روغن‌ها) ملات هستند. ایزوپروپیل میریستات نیز نوعی ملات است که شکاف‌های بین سلول‌های پوست و چربی‌ها را پر می‌کند تا رطوبت نتواند از آن خارج شود.

پوست را نرم می‌کند: به عنوان یک نرم‌کننده، به نرمی و لطافت پوست خشک کمک می‌کند. به همین دلیل است که این ماده انتخابی برای کسانی است که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند.

نفوذ مواد دیگر را افزایش می‌دهد: مکانیسم دقیق عملکرد این ماده کاملاً مشخص نیست؛ اما تصور می‌شود که ایزوپروپیل میریستات ساختار لایه شاخی پوست (خارجی‌ترین لایه پوست) را تغییر می‌دهد و جذب مواد فعال را آسان‌تر می‌کند. به نوبه خود، این می‌تواند روتین پوستی را مؤثرتر کند.

عوارض جانبی ایزوپروپیل میریستات

یکی از مشکلات بزرگ ایزوپروپیل میریستات این است که می‌تواند منافذ را مسدود کند. این یعنی کسانی که آکنه دارند یا مستعد جوش هستند باید از ایزوپروپیل میریستات دوری کنند. ایزوپروپیل میریستات به طور کلی چیز خوبی است که باعث افزایش نفوذ مواد دیگر می‌شود؛ اما این می‌تواند یک شمشیر دو لبه نیز باشد.

از آن‌جایی که ایزوپروپیل میریستات یک تقویت‌کننده نفوذ است، ممکن است باعث تحریک بیشتر مواد فعال دیگر شود. کسانی که رزاسه یا پوست حساس دارند باید نسبت به فرمول‌هایی که حاوی ایزوپروپیل میریستات در کنار مواد تحریک کننده فعال قدرتمند مانند رتینوئید‌ها و اسید‌ها هستند، محتاط باشند.

نحوه استفاده از ایزوپروپیل میریستات

از آن‌جایی که در بسیاری از محصولات و فرمول‌های مختلف یافت می‌شود، بهترین گزینه این است که دستورالعمل‌های مربوط به هر محصول خاص را دنبال کنید.

 

درمان شپش سر با ایزوپروپیل میریستات

ایزوپروپیل میریستات علاوه بر مزایایی که برای پوست دارد، می‌تواند به درمان شپش سر نیز کمک کند. ایزوپروپیل میریستات، حاوی ترکیبات حشره‌کش سنتی نیست و برای اعصاب و سلول‌های عصبی، خطری نداشته و مضر نیست. ایزوپروپیل میریستات موم پوشاننده اسکلت بیرونی همه حشرات از جمله شپش سر را حل می‌کند و منجر به مرگ آن‌ها می‌شود.

در مطالعات متعدد، پیشنهاد شده است که در محصولات مرتبط، حداکثر به میزان ۵۰ درصد از ایزوپروپیل میریستات استفاده شود تا اثربخشی مناسبی داشته باشد.

عوارض جانبی مرتبط با استفاده از ایزوپروپیل میریستات چیست؟

عوارض جانبی نادر ایزوپروپیل میریستات عبارتند از:

  • راش
  • درماتیت تماسی

چه دارو‌های دیگری با ایزوپروپیل میریستات تداخل دارند؟

اگر پزشک به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، ممکن است از قبل از هرگونه تداخل دارویی مطلع باشد و ممکن است شما را از نظر آن‌ها تحت نظر داشته باشد. قبل از این‌که با پزشک، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا داروساز مشورت کنید، مصرف هیچ دارویی را شروع یا متوقف نکنید و دوز داروهای مصرفی خود را تغییر ندهید.

جهت آشنایی با سایر مواد شیمیایی مورد نیاز در آزمایشگاهها اینجا کلیلک کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت نیاز با شماره 09017318079 تماس بگیرید