RashnoLogo

دستکش ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستکش ایمنی

اولین اصلی که برای انجام هر کاری لازم می باشد ایمنیldfhan، و همانطور که می دانید تمامی تکنسین ها قبل از شروع کار باید دوره ای برای آمادگی و آموزش ایمنی را بگذرانند. استفاده نمودن از دستکش ایمنی در حین انجام کار از مواردی است که باید به آن توجه بسیاری نمود، بیش از 60 درصد حوادثی که در حین کار رخ می دهد مربوط به استفاده نکردن از دستکش می باشد. این دستکش دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک برای فعالیت خاصی تولید و عرضه بازار می شود.

دستکش ایمنی چیست

همانگونه که گفته شد استفاده نمودن از تجهیزات ایمنی برای کار بسیار مهم می باشد و اولویت دارد. از قسممت های مهم بدن که همیشه باید به  آن توجه داشت دست ها می باشد و دقبقا بیشترین کار را دست ها انجام می دهند و گاهی در حین کار ممکن است حادثه ای رخ بدهد که موجب آسیب دیدن دست های شما شود بنابراین اهمیتش به خوبی در اینجا واضح می باشد.

در شغل هایی همچون آش نشانی، محیط های شیمیایی و کارگاه های صنعتی که دارای دستگاه های فرز و مته و جوشکاری می باشند استفاده نمودن از آن بسیار مهم و ضروری می باشد.

کاربرد دستکش ایمنی

حمل و نقل مواد شیمیایی با توجه به نوعش، نیاز به دستکش متفاوتی برای حفاظت دارد، دست ها باید از مواد شیمیایی کاملا محافظت شوند، صرف نظر از اینکه در بیمارستان یا یک مرکز آزمایش کار می‌نمایید. دستکش هایی که برای این مواردساخته می شود از مواد ضخیم تر ساخته شده و مواد معمولی برای دستکش های شیمیایی کاربرد دارند که شامل: لاستیک، بوتیل،نیتریل و pvc می باشد.

 

دستکش ایمنی

 

انواع دستکش ایمنی

  • دستکش ایمنی آتش نشانی: این نوع از دستکش ها برای آتش نشان ها و برای محیط های عملیاتی طراحی شده که درجه حرارت بالایی در این شغل ها وجود دارد. الیاف این دستکش ها نسوز می باشد و حالت مکانیکی بسیار خوبی دارند که دقت و تسلط آتش نشان ها را کم نمی نماید.
  • دستکش ایمنی در برابر الکتریسته: این دستکش ها  عایق الکتریسته می باشند و افرادی که با برق سر و کار دارند بسته به میزان ولتاژ باید از این دستکش ها استفاده نمایند.
  • دستکش ایمنی در برابر مواد شیمیایی: این نوع از جنس لاستیک و یا پلیمر غیر حلالدر اسید می باشند البته جنس و نوع این دستکش ها بسیار متفاوت است چون هر اسیدی دارای خصوصیات مطلوب خود می باشد و می تواند محدوده ای از مواد را از بین ببرد.
  • دستکش ایمنی در برابر برش: این نوع از قسمت های بیرونی تشکیل شده و همانند زنجیرهای ریز به یکدیگر پیوسته هستند. این نوع از دستکش ها برای افرادی مناسب است که در کشتارگاه ها و قصابی ها مشغول کار هستند. و همچنین افرادی که می خواهند شیشه جا به جا نمایند باید از این دستکش ها استفاده نمایند.

سخن پایانی

در این مطلب از رشنو لب به طور کامل درباره دستکش های ایمنی صحبت کردیم چنانچه قصد خرید این نوع از تجهیزات آزمایشگاهی را دارید می توانید با شماره ثبت شده در زیر تماس حاصل نمایید و محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت نیاز با شماره 09017318079 تماس بگیرید