RashnoLogo

سکوبندی (انواع رویه)| پویا صنعت رشنو

در این مطلب از رشنو لب درباره انواع سکوبندی آزمایشگاهی صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشبد.

انواع رویه ها

1.سرامیک

سرامیکها در ابعاد 80*80 و 60*60با ضخامت 11 تا  12 میلیمتر میباشند؛ این نوع رویه نیاز به زیر سازی با استفاده از mdf  در زمان نصب دارند. سرامیکها به دلیل دارا بودن ماهیت گرانیتی از مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی برخوردار می باشند. در قسمت لبه سرامیکها از زهوار pvc استفاده میگردد. این نوع رویه به دلیل قیمت مناسب نسبت به انواع دیگر رویه ها کاربرد بیشتری در آزمایشگاهها دارد.

2. گرانیت:

گرانیت ها نوعی سنگ طبیعی هستند که دارای انواع مختلفی میباشند که مناسبترین نوع آنها جهت استفاده در آزمایشگاه گرانیت جنگلی و گرانیت بیرجند میباشند. گرانیتها در اسلبهای 40*75 و 150*75 موجود میباشند.این نوع رویه ها دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر اسیدها میباشند.

3. کوارتز:

سنگ کوارتز نوعی سنگ طبیعی بوده که در ابعاد 150*75 مورد استفاده آزمایشگاهی قرار میگیرد. این نوع سنگ نیز در برابر مواد اسیدی مقاوم میباشد.

4. HPL:

این نوع رویه به دلیل مقاومت مناسب در برابر مواد شیمیایی و قیمت مناسب آنها کاربرد زیادی در آزمایشگاهها دارند. رویه های HPL معمولا در ابعاد بزرگتری نسبت به رویه های دیگر تولید میگردند؛
طول آنها گاها تا350 سانتی متر نیزمیباشد اما به دلیل خاصیت خش پذیری نسبت به سرامیکها ازکیفیت کمتری برخوردارند.

5. MDF:

رویه های MDF  معمولا برای میزهایی با کاربرد دستگاهی استفاده میگردد؛ این نوع رویه ها ظاهر زیباتری نسبت به انواع دیگر رویه ها داشته و همچنین به دلیل مقومت بسیار ضعیف در برابر مواد شیمیایی کاربرد زیادی در قسمتهای مختلف آزمایشگاه ندارند.

6.استیل:

این رویه ها از جنس استنلس استیل بوده که در دو نوع استیل 304 و استیل 316 و با ضخامت 1.2 مورد استفاده قرار میگیرند؛این رویه ها نیاز به زیر سازی به وسیله MDF دارند. نوع 304 این رویه ها در برابر موا اسید یمقاوم نمیباشد اما نوع 316 رویه استیل از مقاومت مناسبی در برابر مواد شیمیایی برخوردار میباشد.

7. کورین:

سنگهای کورین سنگهای مناسبی جهت استفاده در آزمایشگاهها میباشند ؛

سکوبندی آزمایشگاهی
سکوبندی

این نوع سنگها علاوه بر مقاومت در برابر اسید ضد خش و آنتی باکتریال نیز می باشند. همچنین به دلیل مصنوعی بودن این نوع رویه را میتوان در ابعاد مختلفی استفاده نمود. برای مشاوره ی رایگان و اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)